تا كنون چقدر در (تريدهاي) معاملات خود موفق بودهايد ؟ آيا زمان آن نرسيده تا خود را محك بزنيد ؟ فكر ميكنيد تا چه زماني فرصت سعي و خطا مبتني بر احساسات خود را داشته باشيد ؟
لحظهاي كوتاه خود را متوقف كنيد، در صورت امكان چشم از نمودارهاي خود برداريد، شما كنترلي بر حركتهاي آن نداريد، چشمان خود را بر روي ذهن خود باز كنيد زيرا بايد كنترل اصلي را در اين محل به دست بگيريد.
براي انجام اين كار بيست اصل را ميبايست هميشه در نظر بگيريد و خود را با آنها مانوس كنيد:
هر چیزی به طور طبیعی به جهت مخالف گرایش دارد. image
معاملهگری موفق نیازمند هماهنگ شدن با بازار است.
هماهنگ شدن با بازار نیازمند کنترل معاملهگر بر نفس خویش است نه کنترل بر بازار.
موفقیت در کنترل نفس نیازمند خودشناسی عمیق است و منبع این خودشناسی معامله نامه یا سوابق معاملات هر معاملهگر است.
در جستجوی هماهنگی با بازار، معاملهگر میبایست از جو زدگی و احساساتی شدن اجتناب کند حتی اگر این جو زدگی مثبت باشد مثل جو زدگی در کسب دانش.
کسب دانش بنیاد معاملهگری است و هرگز پایان نمییابد.
معاملات وقتی به سوی موفقیت میرود که به آن به عنوان یک کسب و کار نگریسته شود نه تفريح.
معاملات وقتی به سوی موفقیت میرود که اهداف معاملهگری مشخص شده باشند و روش مناسبی برای ارزیابی عملکرد معامله گر تعریف شده باشد.
یادگیری معامله کردن فقط با معاملات واقعی و پول واقعی در معرض ریسک انجام پذیر است و معاملات مجازی فقط برای یادگیری روش معامله مفید است.
شکست در معاملهگری نتیجه مستقیم شکست معاملهگر در یادگیری این اصل است که باید احساسات فردی را از معاملات به عنوان یک کسب و کار دور نگه داشت.
یکی از مهمترین عومل شکست در معاملهگری پنهان کاری است. یک معامله گر از طریق تبادل نظر با سایر معاملهگران در زمینه تجارب معاملاتی، بخصوص در مورد شکستهای معاملهگری ، تجارب بهتری کسب میکند.
یک معاملهگر مبتدی، شکست خورده و حتی با تجربهای که اخیرا تجربه تلخی داشته ، باید به اندازه زمانی که در بازار صرف میکند درباره روشهای پالایش اثرات احساست روی معاملهگری خود زمان صرف کند.
هدف یک معامله گر موفق کسب زمان است تا بتواند زمان ارزشمند زندگی را برای رسیدن به خواستههای خود صرف کند.
یک معاملهگر باید به دنبال شفافیت کامل در انگیزه معاملات خود باشد. هر چه انگیزهها دقیقتر و مختصرتر بیان شوند، امکان شناسائی انگیزههای نادرست و اقدامات اصلاحی در مورد آنها بهتر به وجود میآید.
معاملهگر باید نسبت به ظرفیتها و امکانات بازار برای اجرای طرحهای خود و رسیدن به اهدافش، آگاهی کافی کسب کند. معاملهگر باید خود را بخوبی برای استفاده از مزایای بازار آماده کند ولی بیش از حد در آن غرق نشود و در مقابل معاملهگر باید همیشه احتمالات مخالف را هم پیش چشم داشته باشد.
معاملهگری بهترین موفقیت را کسب میکند که یک طرح معاملاتی شامل سه بعد زیر تهیه کرده باشد:
شرایط لازم برای ورود به بازار ، قیمت یا زمان هدف ، حد زیان برای خروج از بازار.
قبل از ورود به بازار، همواره روند بازار را در تايم فريم بلندتري از تایم فریمی که معامله را انجام می دهید، در نظر بگیرید.
پس از آنکه روند بازار مشخص شد، استمرار روند هم باید ارزیابی شود. این ارزیابی در موفقیت ورود به بازار بسیار موثر است.
احتمال موفقیت در معامله زمانی افزایش مییابد که معاملهگر نسبت ریسک به سود خود را به طور صریح و مناسبی در موقع ورود به بازار مشخص کند.
بازار یک موجود زنده است و تلاش برای مرتبط کردن آن با یک سیستم خشک اتوماتیک “خیال باطلی” است مگر برای یک دوره زمانی کوتاه.
موفقیت در معاملهگری وقتی پدید میآید که از روشهايی قابل انعطاف در مقابل شرایط مختلف بازار استفاده شود.
نحوه موفقیت در فارکس ، چگونه در فارکس موفق شویم ، اموزش موفقیت در فارکس ، بهترین راه موفقیت در فارکس