گروه فارکسی ها در تلگرام ؛ گفتگوی تریدر ها ، سیگنال های رایگان و ...@forexihagp

اسلیپیج Slippage چیست وچگونه از ان درامان باشیم؟

اسلیپیج Slippage چیست؟

به لغزش قیمت در بازار فارکس اسلیپیج Slippage گفته میشود. اسلیپیج زمانی اتفاق می افتد که شما در قیمتی که برروی چارت میبینید اقدام به گرفتن پوزیشن میکنید امـا پوزیشن شما در قیمت دیگری باز میشود.

در واقع علت رخ دادن اسلیپیج نوسانات بسیار سریع قیمت است که بازار را دچار شک میکند.

مثال :
شما در حال بررسی جفت ارز یورودلار هستید و هنگامی‌که روی دکمه BUY کلیک می‌کنید، بازار در قیمت 1.1231 است. با این حال، متوجه می‌شوید که معامله شما در قیمت 1.1240 باز شده است. به این تفاوت قیمت اسلیپیج Slippage یا لغزش قیمت گفته می‌شود که در این مثال 9 پیپ بوده است.

اسلیپیج بر روی چه نوع معاملاتی تاثیر دارد؟

1- اسلیپیج بر روی معاملات دستی (Market order) تاثیر دارد.

2- اسلیپیج بر روی حد ضرر(Sl) تاثیر دارد.

3- اسلیپیج بر روی پندینگهای Buystop و sellstop تاثیر دارد.

اسلیپیج تنها در صورتی اسلیپیج بر روی معامله شما تاثیر ندارد که از معاملات limit order استفاده کنید. در معاملات Selllimit و Buylimit چنانچه قیمت بصورت گپ از limit شما عبور کند ، پوزیشن limit شما فعال نخواهد شد و دچار اسلیپیج نخواهید شد.

 

اسلیپیج چه زمانی رخ میدهد:
نوسانات سریع قیمت

زمان اعلام خبر

گپ قیمت

گپ‌هایی که در بامداد دوشنبه و پس از دو روز تعطیلی در بازار فارکس ایجاد می‌شوند.

همواره سعی کنید بروکری را انتخاب کنید که دارای رگوله معتبر باشد. حال اگر بروکر شما رگوله باشد؛ رخ دادن اسلیپیج به معنای این نیست که این بروکر در حال فریب دادن شماست و این تغییرات لزوماً دست‌کاری قیمت نخواهد بود و لغزش قیمت در معاملات لزوماً تخلف محسوب نمی‌شود.

توصیه میشود در مواقع خبرهای خیلی مهم ، اقدام به گرفتن پوزیشن دستی نکنید. میتوانید همواره نوسان اسپرد را چک کنید و هنگام واید شدن اسپرد معامله ای انجام ندهید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید